divendres, 14 de novembre del 2014

Poemes de transformacions

ENAMORAT I AL.LOTA (popular menorquina)

 
Si tu te fas la lluna, la lluna del cel blau,

jo me faré el núvol i et vendré a tapar.
Si tu te fas el núvol i me véns a tapar,
jo me faré l'arena, l'arena de la mar.
Si tu te fas l'arena, l'arena de la mar,
jo me faré l'ona i et vendré a besar.
Si tu te fas l'ona i me véns a besar,
jo me faré la llebre, la llebre d'un camp gran.
Si tu te fas la llebre, la llebre d'un camp gran,
jo em faré caçador i t'aniré caçant.
Si tu et fas caçador i m'has d'anar caçant,
jo me faré la rosa, rosa del roser blanc.
Si tu te fas la rosa, rosa del roser blanc,
jo me faré l'abella i t'aniré picant.
Si tu te fas l'abella i m'has d'anar picant,
jo me faré la monja, monja del convent sant.
Si tu te fas la monja, monja del convent sant,
llavors jo em faré frare, t'he d'anar confessant.
Si tu t'has de fer frare per anar-me a confessar,
val més que mos casem i hem acabat de penar.
 
 
FLORIS I BLANCAFLOR (de Miquel Desclot)
 
 (...)
 
Si eres una gavina a les roques
et vindria a robar, genet del vent.
Si tu eres la filla de la lluna
jo seria un falcó darrera teu.
Si eres una perla al fons del mar
jo seria un tauró a la teva vora.
Si eres una petjada de llebre
jo vindria a caçar-te amb dards de vidre.
 
(...)
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada