dimecres, 9 d’abril del 2014

Per què he plorat? MAR I CEL

BLANCA
Sempre he mirat a l'infinit,
sempre he buscat l'última estrella,
sempre he pensat, sempre m'han dit
que el món és una meravella.

Jo, que en les nits de somni ardent,
en blancs llençols i parets blanques,
veia passar feliç la gent,
amb la mirada clara i franca.

SAÏD
Sempre he mirat de ser el més fort,

BLANCA
Jo sempre he vist florir la sort,

SAÏD
Sempre he lluitat per sobreviure,

BLANCA
Jo al meu voltant he vist somriure,

SAÏD
Sempre he volgut morir matant,

BLANCA
Tota la vida he estat jugant,

SAÏD
Sempre m'he anat jugant la vida,

BLANCA
I no m'han fet mai cap ferida.

SAÏD
Per què he plorat? Per què he plorat?
Com mai no havia vist plorar.

BLANCA
Què m'ha passat? Què m'ha passat?
Per què he plorat?
Per què he plorat?
per qui no havia de plorar

BLANCA I SAÏD
Per què he (ha) plorat?
Per què he (ha) plorat?
Per qui no havia de plorar.
(com mai no havia vist plorar).

BLANCA
Ara em desperto al fons d'un pou,
veig que en el món la gent s'odia
i en la foscor tot es remou
com si no hi fos la llum del dia.

Per a ells, la guerra és l'important
i tot és lluita i envestida
d'homes ferotges i inhumans
que no s'estimen ni la vida.

SAÏD
En aquest món cruel i sord,

BLANCA
però enmig de l'odi i de l'horror,

SAÏD
hi ha qui no vol arrossegar-se,

BLANCA
hi ha qui no es creu aquesta farsa,

SAÏD
hi ha algú que porta un món tan nou,

BLANCA
veig una llum al fons del pou,

SAÏD
que em fa tornar a començar a viure,

BLANCA
hi ha algú que lluita per ser lliure.

SAÏD
Per què ha plorat?
Per què ha plorat?
Com mai no havia vist plorar.

BLANCA
Què m'ha passat? Què m'ha passat?

BLANCA I SAÏD
Per què he (ha) plorat?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada